F1 Grand Prix Brazilie 3 november 2024

Circuit Interlagos São Paulo

Rondelengte4.304 km
Totale lengte271.152 km
Aantal rondes63
Aantal bochten15
Pole positionRechts
Maximale snelheid345 km/uur
Circuit Interlagos São Paulo

vrijdag 1 november 2024 t/m zondag 3 november 2024

Programma F1 Grand Prix Brazilie 2024

Training 1Vrijdag11:00u tot 12:30u
Training 2Vrijdag15:00u tot 16:30u
Training 3Zaterdag12:00u tot 13:00u
KwalificatieZaterdag15:00u tot 16:00u
RaceZondag14:10u tot 16:10u

F1 Grand Prix Brazilie

F1 Arrangementen naar de F1 Grand Prix Brazilie

brazil gp 7
Brazilian GP - Vr/Za/Zo 2024
Ticket type: Single ticket | Event country: Brazil | Event city: São Paulo | Venue: Interlagos | Seating plan: Grandstand G - 3-Day | Event date: zondag 3 november 2024 | Event time: 03:00 PM | Optional hotel: yes
P1 Travel
Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon
Vanaf €379,00
Brazil grandstand A jpg scaled 1
Brazilian GP - VIP Hospitality 2024
Ticket type: Hospitality ticket | Event country: Brazil | Event city: São Paulo | Venue: Interlagos | Seating plan: Orange Tree Club - 3-Day | Event date: zondag 3 november 2024 | Event time: 03:00 PM | Optional hotel: yes
P1 Travel
Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon
Vanaf €1.899,00

F1 Grand Prix Brazilie

Historie F1 Grand Prix Brazilie

De Grand Prix van Sao Paulo, Brazilie heeft een rijke historie in de Formule 1. De Grand Prix van Sao Paulo, Brazilië is een van de meest iconische races ter wereld en heeft al vele jaren een belangrijke rol gespeeld in de wereld van autosport. De voorgeschiedenis van de race gaat terug naar 1942, toen de Grand Prix voor het eerst werd gehouden op het Englebert Autódromo raceparcours in Sao Paulo. Hoewel er tot 1973 nog meer Grand Prix-races plaatsvonden, zou het pas in 1979 zijn dat de race werd toegevoegd aan de F1-kalender. Sindsdien is het één van de best bezochte races van jaarlijkse F1-kalender en blijft het fans uit verschillende landen vermaken met spectaculaire shows. Autódromo José Carlos Pace is het semi-permanente racecircuit waarop sinds 1973 de Grand Prix van Brazilië verreden werd en later de Grand Prix van São Paulo. Gewoonlijk wordt het Interlagos genoemd, naar de gelijknamige wijk van São Paulo waar het circuit ligt. De baan werd geopend in 1940 en in 1985 vernoemd naar de Braziliaan Carlos Pace die hier in 1975 de Grand Prix won en twee jaar later verongelukte bij een vliegtuigcrash. Omdat de baan in de jaren tachtig compleet verouderd was, werd de Grand Prix van 1981 tot en met 1989 niet hier gereden, maar op Jacarepagua in Rio de Janeiro. Nu nog steeds is Interlagos berucht omdat het veel hobbels heeft, waardoor de bodemplaten van sommige auto’s het zwaar te verduren hebben. De lengte van de baan is 4,309 kilometer en er worden bij een Formule 1-wedstrijd 71 rondes gereden.

Bus vervoer naar de F1 Grand Prix Brazilie

Om de mobiliteit van mensen tijdens de Formule 1 Grand Prix van São Paulo te garanderen, promoten de gemeentelijke afdelingen Mobiliteit en Verkeer en Transport en Stedelijke Mobiliteit Operatie Interlagos, waarbij acties worden geïntegreerd die verkeers- en transportsystemen in de stad organiseren. De aanwezigheid en circulatie van toeschouwers in het racebaangebied gebeurt zonder afbreuk te doen aan de vloeibaarheid en routine van de service die aan São Paulo wordt aangeboden.

EEN VAN DE BESTE TER WERELD
Om een gemakkelijke toegang tot de Formule 1 Grand Prix van Sao Paulo te garanderen, promoten secretarissen “Mobiliteit en Transit” en “Transport en Stedelijke Mobiliteit” de Interlagos-operatie, door een specifieke integratie van de verkeerssystemen in de stad. De aanwezigheid en aanwezigheid van toeschouwers in het racebaangebied vindt plaats zonder afbreuk te doen aan de vloeibaarheid en routine van de service die wordt aangeboden aan inwoners van São Paulo.

De bussen van de SERVICE SPTrans – F1 zullen vanaf 2 locaties snel en veilig het Interlagos Racetrack tegemoet komen.

Tarief: R$ 4,40
Betaling: Single Ticket of contant.

SPTrans – F1-bussen zullen Interlagos Racetrack vanaf 2 locaties bedienen en snel en veilig bedienen.
Kosten: R$ 4,40
Betaling: Enkel ticket (vervoerskaart) of contant.

Tribunes F1 Grand Prix Brazilie

Op het circuit van Interlagos zijn de tribunes verdeeld in verschillende prijsklasse en mogelijkheden voor het beste zicht op de pitsstraat of bochten. We vertellen graag welke mogelijkheden er zijn.

  • Premium Tribune B
    Deze standaard Premium tribune, met fingerfood buffet en open bar inbegrepen, bevindt zich voor de startgrid, van waaruit u het werk van de teams voor en tijdens de race kunt observeren.
  • Orange Tree Club Premium Tribune
    Gasten van de Orange Tree Club zullen tijdens de training en de race zeer dicht bij de baan zijn en zullen genieten van een fingerfoodbuffet en een open bar. Het bevindt zich op een cruciaal punt van het circuit met een in- en uitgang van de Laranjinha-curve.

  • Premium Pit Stop Club Tribune
    Met een prachtig uitzicht op de baan, starts en boxen van de teams, zal het bij de Pit Stop Club ook mogelijk zijn om de podiumceremonie nauwlettend te volgen. Dit gebied biedt uitstekende foodservice en een open bar

  • Residence Club in het Hard Rock Hotel
    De VIP Residence Club in het Hard Rock Hotel gebied heeft een bevoorrecht uitzicht op Senna’s beroemde ‘S’ en zeer dicht bij de baan. Dit gebied biedt een super premium foodservice met open bar op de drie dagen van het evenement. Gasten van Residence Club in het Hard Rock Hotel zullen de unieke ervaring hebben.

  • Grand Prix Club
    Op een bevoorrechte locatie met een breed zicht op het circuit, inclusief de bochten Pinheirinho, Bico de Pato en Laranjinha, waardoor de sterke acceleratie en vertraging kan worden gevolgd, en ook wie de beste bochtopname maakt. Het gebied bestaat uit een foodservice die een foodfestival waardig is met open bar op de drie dagen van het evenement, de Grand Prix Club heeft een entertainmentstation met Formule 1-simulatoren.
  • Exclusieve Grand Prix Club Lounge: branded voor vanaf 30 gasten per dag.

  • Interlagos Suites Vip Club
    Het VIP Interlagos Suites-gebied ligt zeer dicht bij het circuit, op een cruciaal punt van het circuit met uitzicht op de Horseshoe Curve en de in- en uitgang van de Laranjinha-curve. Het is een gedeelde ruimte die zijn gasten verwelkomt met comfort en verfijning. Naast alle foodservice, een foodfestival met open bar in de drie dagen waardig, heeft de sector Formule 1-simulatoren en een terras met uitzicht op het circuit.
  • Exclusive Lounge Interlagos Suites: geïdentificeerd met het merk voor vanaf 30 gasten per dag.

  • Paddock Club
    De legende wil dat de Paddock Club is waar enkele van de grootste partnerschappen, bedrijven en deals in de zakenwereld plaatsvonden. Misschien hangt er iets in de lucht. Of de champagne. Of misschien is het de luxe van drie dagen gastvrijheid op een geweldige locatie met het meest spectaculaire race-evenement om je heen.
  • Exclusieve Paddock Club Lounge: geïdentificeerd met het merk voor vanaf 40 gasten;
  • – Exclusieve cabine: volledig op maat gemaakt met kleuren en merk voor groepen vanaf 80 gasten per dag.

F1 Grand Prix Brazilie

 

In 2019 gaf Max Verstappen terug en gebruikte het hele circuit, het maken van een inventieve lay-out, voor een sensationele overwinning. 

De Formule 1-race van 2016, die de eerste overwinning van Lewis Hamilton op Interlagos markeerde, was een belangrijke test voor het circuit. De intense en intermitterende regen vereiste de onderbreking van de race, de race was lang, moeilijk en het publiek kreeg zijn voeten niet. Het asfalt vervulde zijn functie door het water af te tappen en de auto’s de 71 ronden te laten voltooien. Ondanks de hoeveelheid water werden de voorzieningen niet aangetast. Interlagos is Interlagos. En wie op dit circuit wint, weet dat het een belangrijk stempel op het curriculum is. 

De internationale bekendheid van het circuit begon al in de jaren 70. Na een grote make-over om de 7.960 meter lange baan aan te passen voor eenzittersraces, zag Interlagos de opkomst van de eerste F1-wereldkampioen van Brazilië, Emerson Fittipaldi. Emerson won het International Formula Ford Championship in 70. In ’71 won emerson zelf een Formule 2-race. Interlagos was toen fit voor een extra-Championship Race van de F1 in 72, gewonnen door Carlos Reutemann. Maar Emerson gaf het volgende jaar terug en won de Braziliaanse GP en voegde al punten toe voor het F1-wereldkampioenschap. Emerson zou het volgende jaar, 1974, opnieuw winnen in zware regenval, met José Carlos Pace die in 1975 won, de enige uit zijn carrière. 

Toen, in de jaren 1990, kwam de renovatie van de lay-out voor de terugkeer van de F1 naar São Paulo. Het circuit werd teruggebracht van 7,9 kilometer naar 4,3 kilometer, afhankelijk van de eisen van de categorie. De baan werd korter, maar de moeilijkheidsgraad bleef. En de auto’s begonnen langer samen te rijden, waardoor de races interessanter werden voor het publiek. 

Van 70 tot vandaag is Interlagos uitgegroeid tot de sportlocatie van het grootste internationale sportevenement in Brazilië, dat elk jaar de wereldelite van de Formule 1 verwelkomt, van Jackie Stewart tot Michael Schumacher, van Nigel Mansell tot Nelson Piquet, van Niki Lauda tot Ayrton Senna.